Persoonlijk ontwikkelplan
Een persoonlijk ontwikkelplan of een POP voor medewerkers legt vast wat de uitgangspositie, doelstellingen en te nemen stappen zijn voor de ontwikkeling medewerkers. In een strategisch personeelsbeleid kan een dergelijk persoonlijk ontwikkelplan niet ontbreken. Als werkgever wilt u personeel inzetten om de missie en ontwikkeling van uw bedrijf te vervullen en het ontwikkelen van medewerkers helpt u daarbij. Wanneer u medewerkers de kans geeft voor persoonlijke ontwikkeling en persoonlijke effectiviteit en het vergroten van kennis en kunde, wordt u een aantrekkelijke werkgever en wordt het gemakkelijker om goed gekwalificeerd personeel te werven en aan te trekken.
Persoonlijk ontwikkelplan; de onderdelen
Een persoonlijk ontwikkelplan begint bij de uitgangssituatie; waar staat uw medewerker en waar staat het bedrijf op dit moment? Maar ook, wat zijn de wensen en ontwikkeling voor de toekomst van beide partijen? Vanuit deze positie wordt het helder welke elementen nog ontbreken of verder ontwikkeld kunnen worden om de wensen voor de toekomst beter te kunnen vervullen. De invulling van die elementen en het verbinden van concrete leerdoelstelingen, trainingen, opleiden en loopbaanontwikkeling e.d. maakt dan helder welke verwachtingen kunnen worden ingevuld. Een persoonlijk ontwikkelplan of POP steunt zodoende zowel de werknemer als de werkgever in hun streven tot verdere optimalisatie.
Heeft u vragen over een persoonlijk ontwikkelplan? HRLokaal helpt.
Wanneer u aan de slag wilt met een persoonlijk ontwikkelplan voor uw medewerkers, of vragen heeft, kan HRLokaal u helpen. Twee HR professionals die deskundig zijn in strategisch personeelsbeleid in het MKB. We werken met abonnementen voor gestandaardiseerde diensten die aansluiten op uw wensen. Voor complexere processen die maatwerk vergen voor uw situatie werken we met een uurtarief. Vooraf wordt een plan gemaakt in overleg met u zodat u precies weet welke kosten eraan verbonden zijn Wilt u de mogelijkheden hiervan ontdekken? Neem dan contact op met HRLokaal.