Mystery visits

Van doorslaggevend belang voor het succes van uw MKB onderneming, is de mate waarin klanten tevreden zijn over uw diensten of producten. Om dat te meten, kunt u uiteraard bij de klant zelf te rade gaan en evalueren (zouden we ook zeker aanraden om te doen!). Een andere manier om te ontdekken hoe klantvriendelijk en klantgericht uw personeel over komt, is door de inzet van mystery visits.

Mystery visits voor alle klantcontacten inzetbaar

Mystery visits zijn aan te bevelen voor ieder bedrijf (of afdeling daarbinnen) waarin direct klantcontact plaatsvindt. Hoe gedragen uw medewerkers zich, hoe komen ze over en op welke punten kunnen zij zich verder bekwamen en ontwikkelen.

Mystery visits hoeven niet beperkt te zijn tot een bezoek in een winkel of bij de receptie. Alhoewel het meest gangbaar in horeca en retail, kan het worden uitgevoerd voor ieder klantcontact. Zo is het vrijwel onmisbaar in een klantcontactcentrum, waar een mystery guest een fictief telefoontje pleegt. Iemand met een klacht die belt en heel vervelend blijft aandringen bijvoorbeeld. Maar ook de receptioniste, uw verkopers of de ondersteuning van IT.

Door mysterie visits krijgt u als werkgever en ondernemer inzicht in de klantbeleving van het product, de inrichting en omgeving van uw bedrijf en het gedrag van de medewerkers.

Mystery visits en HR Lokaal

Wilt u beter inzicht in de klantgerichtheid van uw personeel? HR Lokaal biedt mystery visits aan en bespreekt vooraf met u uw aandachtspunten en onderzoeksgebieden. Na afronding van het onderzoek ontvangt u een rapportage met aandachtspunten en concrete aanbevelingen. Een rapport dat u ondersteunt in het aansturen van uw personeel en het optimaliseren van de klantbeleving.

Wilt u meer weten? Neem dan contact op.