Mystery guest

Hoe mooi uw product of dienst ook is, het wordt gemaakt of gebroken door uw medewerkers. In een wereld waar vrijwel alles op iedere straathoek te krijgen is, maakt klantgerichtheid het verschil. Wie meer inzicht wil in de klantgerichtheid van de eigen organisatie doet er goed aan een mystery guest in te huren. Vaak wordt een mystery guest ingezet voor horeca, hotels en winkels, maar daar hoeft het zich natuurlijk niet toe te beperken. Iedereen in uw bedrijf die direct met klanten communiceert kan een mystery guest op bezoek krijgen.

Hoe werkt een mystery guest?

Een mystery guest onderzoekt de klantbeleving en klantervaring en kan zich op verschillende manieren manifesteren:

  • Wanneer sprake is van klantcontact op een vaste, openbare locatie, komt een mystery guest vaak ter plekke langs;
  • Een mystery guest kan zich echter ook aandienen via de telefoon
  • of via elektronische weg.

Aan de hand van gestructureerde online vragenlijsten kan de daadwerkelijk klantervaring verder worden aangevuld om zo te samen met het verslag van het mystery visit, een volledig beeld te geven van de klantgerichtheid van uw team.

Mystery Guest HR Lokaal

Wilt u meer inzicht in de klantgerichtheid van uw personeel, dan vindt u in HR Lokaal een professionele mystery guest met inzicht in gedrag en houding van mensen. Van tevoren nemen we met u door welke aandachtspunten er zijn en waar we extra op moeten letten en maken we een mystery visit checklist op maat. Na het onderzoek krijgt u een uitgebreide terugkoppeling en kunnen we vanuit onze HR professionaliteit aanwijzingen geven hoe u verder kunt. Zo werken we samen aan ontwikkeling personeel en groei van uw bedrijf.

Wilt u meer weten? Neem contact op.